Deze website maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website mogeljik te maken, bijvoorbeeld om ingelogd te blijven van pagina naar pagina. Door verder te gaan op deze pagina gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Om meer te leren over cookies of om uw voorkeuren te wijzigen, kunt u de privacyverklaring op de website raadplegen. Houdt u er rekening mee dat wanneer u het gebruik van cookies uitschakelt sommige functies niet naar behoren zullen werken. Lees meer

Een claim indienen

Vóór u begint:

  • Neem een betaalkaart om het bedrag van het eigen risico te betalen.
  • Eigenaars van een Apple-apparaat:

    U moet de functie Zoek mijn iPhone uitschakelen voordat we uw claim kunnen accepteren. Scroll omlaag voor instructies.

    Als u Zoek mijn iPhone niet uitschakelt, kunnen we u een bedrag tot € 800 aanrekenen (dat bedrag is niet hoger dan de aankoopprijs van het apparaat).

Bel +31 850 644 158 van maandag tot vrijdag tussen 10:00-18:15 om uw claim in te dienen.

HOE VIND IK DE IMEI VAN MIJN APPARAAT?

Voor Android-apparaten

  • Optie 1: Voer *#06# in op uw apparaat. De IMEI-code verschijnt normaal gezien op het scherm.
  • Optie 2: Ga naar het Instellingenmenu van uw telefoon > Over het apparaat > Status. Scrol naar beneden om de IMEI te zien.
  • Optie 3: Als uw apparaat een verwisselbare batterij heeft, is het IMEI-nummer ook onder de batterij gedrukt.

Als u uw apparaat niet meer kunt inschakelen:

  1. Controleer de barcode op de originele verpakking van uw apparaat.
  2. Controleer de overeenkomst die u van de telefoonoperator hebt ontvangen wanneer u het apparaat kocht.
  3. Bel uw telefoonoperator of controleer uw recentste factuur om de IMEI-code te vinden.

Tablets die niet mobiel zijn:

Tablets zonder simkaart hebben geen IMEI-code. Bel ons om een claim in te dienen.

Voor iOS-apparaten (iPhones en iPads)

  • Optie 1: Bel *#06# op de 'telefoon'. De IMEI wordt normaal gezien op uw scherm weergegeven.
  • Optie 2: Ga naar Instellingen > Algemeen > Over en scrol naar beneden om uw IMEI-nummer van 15 cijfers te zien. Als u een iPhone 6S of iPhone 6S Plus hebt, vindt u uw serienummer zoals hierboven, maar ook op de simkaarthouder. Bij de meeste modellen van iPhone en iPad bevindt de simkaarthouder zich aan de zijkant van het apparaat. Bij oudere modellen bevindt de simkaarthouder zich bovenaan het apparaat. Duw het uiteinde van de paperclip in het gat naast de basis om hem te openen.
  • Optie 3: Bij mobiele iPad-apparaten, iPhone 5-telefoons en nieuwere modellen is de IMEI-code meestal gedrukt op de onderkant van de achterzijde van het apparaat.
  • Optie 4: Open iTunes op uw computer. Als u een Mac gebruikt, ga naar iTunes> Instellingen. Als u een computer gebruikt, kies Bewerken > Voorkeuren - klik op het tabblad Apparaten - houd de muisaanwijzer over de back-up van uw iOS-apparaat om het IMEI-nummer te zien.

HOE VERWIJDER IK DE DIEFSTALVERGRENDELING VAN MIJN APPARAAT?

Kies het type apparaat:

iPhone or iPad

De eenvoudigste manier om zowel mijn iPhone als Touch ID te verwijderen, is het resetten en verwijderen van de apparaatinstellingen van de account.

U moet de inhoud en instellingen van uw iPhone/iPad verwijderen voordat de claim kan worden geaccepteerd. Zorg er dus voor dat u eerst een back-up van al uw gegevens hebt gemaakt. (Klik hier voor meer informatie over hoe u dit kunt doen.)

Er zijn twee eenvoudige manieren om het apparaat te resetten:

Optie 1: Op de iPhone/iPad:

  1. Selecteer 'Instellingen'> 'iCloud:'. Scrol naar beneden tik op 'Afmelden'. In iOS 7 of eerdere modellen tikt u op 'Account wissen'.
  2. Tik nogmaals op 'Afmelden' en tik vervolgens op 'iPhone verwijderen' en voer uw wachtwoord in.
  3. Ga terug naar 'Instellingen' en tik op 'Algemeen' > 'Resetten' > 'Alle inhoud en instellingen wissen '. Als u Zoek mijn iPhone hebt ingesteld, moet u mogelijk uw Apple ID en wachtwoord invoeren.
  4. Als u om een toegangscode voor het apparaat of beperkingen wordt gevraagd, voer die dan in. Tik vervolgens op 'Wissen'.

Optie 2: Op afstand vanaf uw computer

  1. Meld aan op www.icloud.com/find, selecteer uw apparaat en klik op de knop 'Wissen'.
  2. Wanneer het apparaat gewist is, selecteer 'Van account verwijderen'.
  3. Wanneer 'Zoek mijn iPhone' en Touch ID uitgeschakeld zijn, wordt uw claim goedgekeurd en kan uw iPhone/iPad naar SquareTrade worden verzonden.

Samsung

Hieronder vindt u instructies per model om de heractiveringsvergrendeling van Samsung uit te schakelen.

Galaxy S5 en Note 4:

  1. Selecteer 'Toepassingen' op het startscherm.
  2. From the Home screen, tap "Apps".
  3. Selecteer de toepassing 'Instellingen'.
  4. Selecteer 'Beveiligingsinstellingen'. Als u deze optie niet ziet, moet u eerst 'Systeem' selecteren.
  5. Scrol naar beneden tot 'Heractiveringsvergrendeling'. Als dit geselecteerd is, moet u de selectie ongedaan maken. Als u dit niet ziet, dan is de telefoon niet verbonden met uw Samsung-account en hoeft u niets te doen - uw telefoon is klaar om naar SquareTrade te worden verzonden.
  6. Voer het wachtwoord van uw Samsung-account in.
  7. De heractiveringsvergrendeling is nu uitgeschakeld.
  8. Gereed! Uw claim kan nu worden goedgekeurd en u kunt uw telefoon naar SquareTrade verzenden.

Galaxy S6 en S6 Edge:

  1. Selecteer 'Toepassingen' op het startscherm.
  2. Selecteer 'Instellingen' en vervolgens 'Aanpassen'.
  3. Ga naar 'Vergrendelingsscherm en beveiliging'.
  4. Open het menu van 'Zoek mijn telefoon'. U moet informatie over uw Samsung-account invoeren.
  5. Schuif de heractiveringsvergrendeling naar uit.
  6. Gereed! Uw claim kan nu worden goedgekeurd en u kunt uw telefoon naar SquareTrade verzenden.

Galaxy S7, S7 Edge en Note 5:

Uw telefoon heeft geen activeringsvergrendeling. U kunt het in de huidige staat naar SquareTrade verzenden.

Alle andere apparaten

Andere apparaten hoeven niet te worden gedeactiveerd. Verzend uw kapotte apparaat binnen de zeven dagen naar SquareTrade.